пятница, 16 октября 2015 г.

Типи навчальних проектів
Педагогічна література розрізняє кілька типів проектів, що  використовуються у шкільному навчанні.
Типи навчальний проектів
За метою та характером
1.                Дослідницькі проекти – цілком підпорядковані логіці дослідження й мають структуру наукового дослідження (тобто, наводиться аргументація, обґрунтовується актуальність теми, визначається предмет  та об’єкт  дослідження, окреслюється завдання, методи дослідження, джерела інформації, наводяться гіпотези і шляхи їх розв’язання, відбувається обговорення отриманих результатів, їх оформлення).
2.                Творчі проекти – не мають детально опрацьованої структури діяльності учасників. Вона лише накреслюється й розвивається до жанру й форми кінцевого результату (спільна газета, твір, відеофільм тощо).
3.                Пригодницькі та ігрові проекти – також не мають чіткої структури. Вона визначається під час опрацювання учасниками проекту ролей, зумовлених характером і змістом проекту (історична особа, вигадані герої, які імітують офіційні та ділові стосунки).
4.                Інформаційні проекти – зорієнтовані на накопичення інформації, тому мають чітку структуру (мета, актуальність,  методи отримання й обробки інформації, оформлення  результатів та їх презентація).
5.                Практично-організаційні проекти – спрямовані на вироблення конкретної програми дій, методичних рекомендацій.
За складом учасників
1.     Індивідуальні
2.      Колективні (парні, групові)
За характером партнерських взаємодій між учасниками
1.     Кооперативні
2.     Змагальні
3.     Конкурсні
За мірою реалізації міжпредметних зв’язків
1.     Монопредметні
2.     Міжпредметні
3.     Позапредметні (надпредметні)
За характером координації проекту
1.     Безпосередня (жорстка чи гнучка) координація
2.     Прихована
За тривалістю виконання
1.     Короткі
2.     Тривалі
3.     Довготривалі
Зазвичай, один і той самий проект може бути класифікований за кількома параметрами одночасно.
[ Сучасні шкільні технології. Ч. 2 / Упоряд. І. Рожнятовська, В. Зоц – К.: Ред. загальнопед. газ. – 2000. ]


Комментариев нет:

Отправить комментарий