Основні
вимоги до використання методу проектів
1.Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми/задачі, яка
вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її вирішення
(наприклад, дослідження демографічної проблеми в різних регіонах світу;
створення серії репортажів з різних регіонів країни, інших країн земної кулі по
одній проблемі, розкривають певну тему; проблема впливу кислотних дощів на
навколишнє середовище, проблема розміщення різних галузей промисловості в
різних регіонах, тощо).
2.Практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан даного регіону, фактори, що впливають на цей стан, тенденції, що простежуються в розвитку даної проблеми; спільний випуск газети, альманаху з репортажами з місця подій; план заходів по охороні лісу в різних місцевостях, спільне твір кількох учнів, сценарій шкільного спектаклю і т. д);
3.Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів.
4.Визначення кінцевих цілей спільних/індивідуальних проектів;
5.Визначення базових знань з різних областей, необхідних для роботи над проектом.
6.Структурування змістовної частини проекту (із зазначенням поетапних результатів).
7.Використання дослідницьких методів :
2.Практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан даного регіону, фактори, що впливають на цей стан, тенденції, що простежуються в розвитку даної проблеми; спільний випуск газети, альманаху з репортажами з місця подій; план заходів по охороні лісу в різних місцевостях, спільне твір кількох учнів, сценарій шкільного спектаклю і т. д);
3.Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів.
4.Визначення кінцевих цілей спільних/індивідуальних проектів;
5.Визначення базових знань з різних областей, необхідних для роботи над проектом.
6.Структурування змістовної частини проекту (із зазначенням поетапних результатів).
7.Використання дослідницьких методів :
·
визначення
проблеми, що випливають із неї завдань дослідження;
·
висунення гіпотези їх вирішення,
обговорення методів дослідження;
·
оформлення кінцевих результатів;
·
аналіз отриманих даних;
·
підбиття підсумків, коректування,
висновки (використання в ході спільного дослідження методу "мозкової
атаки", "круглого стола", статистичних методів, творчих звітів,
переглядів, тощо).
Останнє особливо важливо, так як відноситься до технології проектних методів. Не володіючи досить вільно дослідними, проблемними, пошуковими методами, вмінням вести статистику, обробляти дані, не володіючи певними методами різних видів творчої діяльності, важко говорити про можливості успішної організації проектної діяльності учнів. Це як би попередня умова успішної роботи за методом проектів. Крім того, необхідно володіти і технологією самого проектного методу.
Самий складний момент при введенні у навчальний процес дослідницьких проектів є організація цієї діяльності, а особливо підготовчий етап. Учитель при плануванні на навчальний рік має виділити провідну тему (розділ) або декілька тем (розділів), які будуть винесені на проектування». Далі необхідно сформулювати 15-20 як індивідуальних, так і групових тем на клас, робота на яких потребує присвоєння учнями необхідних за програмою знань і формування необхідного досвіду. Бажано диференціювати теми за ступенем складності, але це зовсім не обов'язково. Учень повинен мати можливість вибрати тему проекту, організаційну форму його виконання (індивідуальна і групова), ступінь складності проектувальної діяльності.
Чіткість організації проектування визначається чіткістю і конкретністю постановки мети, виділенням планованих результатів, констатацією вихідних даних. Вельми ефективне застосування невеликих методичних рекомендацій чи інструкцій, де вказується необхідна і допоміжна література для самоосвіти, вимоги вчителя до якості проекту, форми і методи кількісної та якісної оцінки результатів. Іноді можливо виділити алгоритм проектування або інше поетапне поділ діяльності.
Останнє особливо важливо, так як відноситься до технології проектних методів. Не володіючи досить вільно дослідними, проблемними, пошуковими методами, вмінням вести статистику, обробляти дані, не володіючи певними методами різних видів творчої діяльності, важко говорити про можливості успішної організації проектної діяльності учнів. Це як би попередня умова успішної роботи за методом проектів. Крім того, необхідно володіти і технологією самого проектного методу.
Самий складний момент при введенні у навчальний процес дослідницьких проектів є організація цієї діяльності, а особливо підготовчий етап. Учитель при плануванні на навчальний рік має виділити провідну тему (розділ) або декілька тем (розділів), які будуть винесені на проектування». Далі необхідно сформулювати 15-20 як індивідуальних, так і групових тем на клас, робота на яких потребує присвоєння учнями необхідних за програмою знань і формування необхідного досвіду. Бажано диференціювати теми за ступенем складності, але це зовсім не обов'язково. Учень повинен мати можливість вибрати тему проекту, організаційну форму його виконання (індивідуальна і групова), ступінь складності проектувальної діяльності.
Чіткість організації проектування визначається чіткістю і конкретністю постановки мети, виділенням планованих результатів, констатацією вихідних даних. Вельми ефективне застосування невеликих методичних рекомендацій чи інструкцій, де вказується необхідна і допоміжна література для самоосвіти, вимоги вчителя до якості проекту, форми і методи кількісної та якісної оцінки результатів. Іноді можливо виділити алгоритм проектування або інше поетапне поділ діяльності.
Вибір тематики проектів в різних ситуаціях може
бути різним. В одних випадках ця тематика може формулюватися фахівцями органів
освіти в рамках затверджених програм. В інших, висуватися вчителями з
урахуванням навчальної ситуації зі свого предмета, природних професійних
інтересів, інтересів і здібностей учнів. У третіх тематика проектів може
пропонуватися і самими учнями, які, природно, орієнтуються при цьому на власні
інтереси, не тільки чисто пізнавальні, а й творчі, прикладні.
Тематика проектів може стосуватися якогось теоретичного питання шкільної програми з метою поглибити знання окремих учнів з цього питання, диференціювати процес навчання. Частіше, однак, теми проектів, особливо рекомендовані органами освіти, відносяться до якогось практичного питання, актуального для практичного життя і разом з тим, вимагає залучення знань учнів не з одного предмета, а з різних областей, їх творчого мислення, дослідницьких навичок. Таким чином, досягається цілком природна інтеграція знань.
Тематика проектів може стосуватися якогось теоретичного питання шкільної програми з метою поглибити знання окремих учнів з цього питання, диференціювати процес навчання. Частіше, однак, теми проектів, особливо рекомендовані органами освіти, відносяться до якогось практичного питання, актуального для практичного життя і разом з тим, вимагає залучення знань учнів не з одного предмета, а з різних областей, їх творчого мислення, дослідницьких навичок. Таким чином, досягається цілком природна інтеграція знань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий