Загальні вимоги і правила оформлення презентацій.
Презентація (від лат. praesentatio) - громадське подання
чого-небудь нового, що недавно з'явилося, створеного.
Презентація - це підготовлений з допомогою програм Microsoft PowerPoint або OpenOffice.org Impress наочний цифровий, табличний та ілюстративний матеріал, який безпосередньо пов'язаний з доповіддю .
Метою будь-якої презентації є візуальне подання задуму доповідача, максимально зручне для сприйняття слухачами що спонукає їх на позитивну взаємодію з доповідачем.
У відповідності з цим, презентації, супутні з доповіддю, можна розділити на супроводжуючі і доповнююі.
Супроводжуючі презентації відображають зміст доповіді, тобто містять ту ж інформацію. В даній презентації доцільно акцентувати увагу на поняттях і визначеннях, статистичних даних, висновках.
Доповнююча презентація не відтворює зміст доповіді, вона розширює, деталізує її. В якості таких додатків можуть бути ілюстрації, відповідні ходу доповіді, графіки, діаграми, що характеризують динаміку, зміни, таблиці, схеми та ін. В даному випадку інформація в презентації виходить за рамки доповіді. Але в доповіді робляться посилання на цю інформацію. Це може бути виражено фразами «Динаміку розвитку ви можете спостерігати на слайді № 7», «Детально схема представлена на слайді № 11» і т. д.
Доповідь служить основним сценарієм для презентації. При формуванні змісту презентації виберіть з доповіді ті тези, які, як вам здається, повинні зацікавити слухачів. Неважливо, що ви будете говорити ще, головне, як ви будете говорити про це. Намагайтеся викласти найголовніші ідеї протягом всієї презентації, щоб слухачі зрозуміли вашу думку.
На основі тексту доповіді складається план презентації, в якому для кожного фрагмента виступу намічаються відповідні слайди з тезами, ілюстраціями. Для доповіді, розрахованої на 7 - 10 хвилин достатньо мати 10-15 слайдів презентації.
Слайди мають допоміжну, візуальну функцію і містять текстову інформацію в лаконічній формі. Довгі тези потрібно скорочувати до 2-3 (максимум 6) слів. Оптимальна кількість тексту на екрані - не більше 6 слів у 6 рядках. Необхідний допоміжний матеріал можна взяти як з тексту реферату, так і з додатків - це можуть бути таблиці, малюнки, схеми, діаграми, формули та ін
Рекомендується дотримуватися ряду порад при формуванні змісту та оформлення презентації:
Зміст презентації:
• Для забезпечення різноманітності слід використовувати різні види слайдів: з текстом, з таблицями, з діаграмами.
• При використанні графічних об'єктів зберігайте почуття смаку і міри. Надмірна кількість об'єктів що рухаються, скачуть і швидко змінюються в Power Point-презентації стомлює глядачів.
• Без крайньої необхідності не користуйтеся в Power Point- презентації звуковими ефектами. Це відволікає увагу від вашої презентації.
• Не варто заповнювати один слайд дуже великим обсягом інформації: слухачі можуть одноразово запам'ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
• Найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.
• Максимальне число рядків на слайді - 8, більша їх кількість не буде сприйматися.
• Використовуйте короткі слова і речення.
• Мінімізуйте кількість прийменників, прислівників, прикметників.
Розташування інформації
• Переважно горизонтальне розташування інформації.
• Найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрану.
• Якщо на слайді розташовується картинка, надпис повинен розташовуватися під нею.
Оформлення заголовків
• Заголовки мають привертати увагу.
• Слайди не можуть мати однакові заголовки. Якщо хочеться назвати їх однаково треба писати наприкінці(1), (2), (3), або продовження (продовження 1), (продовження 2).
• Крапка в кінці заголовка не ставиться, якщо заголовок складається з двох речень, - ставиться.
• Не рекомендується писати довгі заголовки.
Шрифти
• Для заголовків - 32 - 36.
• Для інформації - 28.
• Шрифти без зарубок (Arial, Arial Black, Tahoma, і т. д.) легше читати з великої відстані.
• Не можна змішувати різні типи шрифтів в одній презентації.
• Для виділення інформації бажано використовувати жирний шрифт, курсив використовувати якомога рідше.
• Підкреслення використовувати не можна, оскільки це асоціюється з гіперпосиланнями.
• Не можна зловживати великими літерами (вони читаються гірше малих літер).
Фон слайдів
• Ніколи не робіть у презентації такий фон, який сильно відволікає увагу від розташованого на ньому тексту. Краще нехай фон буде просто білий.
• Якщо попадеться поганий проектор, то інформацію на темному тлі буде видно гірше, ніж чорні букви на білому тлі.
Способи виділення інформації.
Презентація - це підготовлений з допомогою програм Microsoft PowerPoint або OpenOffice.org Impress наочний цифровий, табличний та ілюстративний матеріал, який безпосередньо пов'язаний з доповіддю .
Метою будь-якої презентації є візуальне подання задуму доповідача, максимально зручне для сприйняття слухачами що спонукає їх на позитивну взаємодію з доповідачем.
У відповідності з цим, презентації, супутні з доповіддю, можна розділити на супроводжуючі і доповнююі.
Супроводжуючі презентації відображають зміст доповіді, тобто містять ту ж інформацію. В даній презентації доцільно акцентувати увагу на поняттях і визначеннях, статистичних даних, висновках.
Доповнююча презентація не відтворює зміст доповіді, вона розширює, деталізує її. В якості таких додатків можуть бути ілюстрації, відповідні ходу доповіді, графіки, діаграми, що характеризують динаміку, зміни, таблиці, схеми та ін. В даному випадку інформація в презентації виходить за рамки доповіді. Але в доповіді робляться посилання на цю інформацію. Це може бути виражено фразами «Динаміку розвитку ви можете спостерігати на слайді № 7», «Детально схема представлена на слайді № 11» і т. д.
Доповідь служить основним сценарієм для презентації. При формуванні змісту презентації виберіть з доповіді ті тези, які, як вам здається, повинні зацікавити слухачів. Неважливо, що ви будете говорити ще, головне, як ви будете говорити про це. Намагайтеся викласти найголовніші ідеї протягом всієї презентації, щоб слухачі зрозуміли вашу думку.
На основі тексту доповіді складається план презентації, в якому для кожного фрагмента виступу намічаються відповідні слайди з тезами, ілюстраціями. Для доповіді, розрахованої на 7 - 10 хвилин достатньо мати 10-15 слайдів презентації.
Слайди мають допоміжну, візуальну функцію і містять текстову інформацію в лаконічній формі. Довгі тези потрібно скорочувати до 2-3 (максимум 6) слів. Оптимальна кількість тексту на екрані - не більше 6 слів у 6 рядках. Необхідний допоміжний матеріал можна взяти як з тексту реферату, так і з додатків - це можуть бути таблиці, малюнки, схеми, діаграми, формули та ін
Рекомендується дотримуватися ряду порад при формуванні змісту та оформлення презентації:
Зміст презентації:
• Для забезпечення різноманітності слід використовувати різні види слайдів: з текстом, з таблицями, з діаграмами.
• При використанні графічних об'єктів зберігайте почуття смаку і міри. Надмірна кількість об'єктів що рухаються, скачуть і швидко змінюються в Power Point-презентації стомлює глядачів.
• Без крайньої необхідності не користуйтеся в Power Point- презентації звуковими ефектами. Це відволікає увагу від вашої презентації.
• Не варто заповнювати один слайд дуже великим обсягом інформації: слухачі можуть одноразово запам'ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
• Найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.
• Максимальне число рядків на слайді - 8, більша їх кількість не буде сприйматися.
• Використовуйте короткі слова і речення.
• Мінімізуйте кількість прийменників, прислівників, прикметників.
Розташування інформації
• Переважно горизонтальне розташування інформації.
• Найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрану.
• Якщо на слайді розташовується картинка, надпис повинен розташовуватися під нею.
Оформлення заголовків
• Заголовки мають привертати увагу.
• Слайди не можуть мати однакові заголовки. Якщо хочеться назвати їх однаково треба писати наприкінці(1), (2), (3), або продовження (продовження 1), (продовження 2).
• Крапка в кінці заголовка не ставиться, якщо заголовок складається з двох речень, - ставиться.
• Не рекомендується писати довгі заголовки.
Шрифти
• Для заголовків - 32 - 36.
• Для інформації - 28.
• Шрифти без зарубок (Arial, Arial Black, Tahoma, і т. д.) легше читати з великої відстані.
• Не можна змішувати різні типи шрифтів в одній презентації.
• Для виділення інформації бажано використовувати жирний шрифт, курсив використовувати якомога рідше.
• Підкреслення використовувати не можна, оскільки це асоціюється з гіперпосиланнями.
• Не можна зловживати великими літерами (вони читаються гірше малих літер).
Фон слайдів
• Ніколи не робіть у презентації такий фон, який сильно відволікає увагу від розташованого на ньому тексту. Краще нехай фон буде просто білий.
• Якщо попадеться поганий проектор, то інформацію на темному тлі буде видно гірше, ніж чорні букви на білому тлі.
Способи виділення інформації.
Слід використовувати:
• рамки, границю, заливку;
• різні шрифти, колір, штрихування, стрілки;
• малюнки, діаграми, схеми, ілюстрації найбільш важливих фактів.
Оформлення діаграм
• Діаграми має мати назву або такою назвою може служити заголовок слайда.
• Діаграма повинна займати все місце на слайді.
• Лінії і підписи повинні бути добре видимі.
Оформлення таблиць
• Таблиці має бути названа.
• Читаність таблиці.
• Шапка таблиці повинна відрізнятися від основних даних.
• рамки, границю, заливку;
• різні шрифти, колір, штрихування, стрілки;
• малюнки, діаграми, схеми, ілюстрації найбільш важливих фактів.
Оформлення діаграм
• Діаграми має мати назву або такою назвою може служити заголовок слайда.
• Діаграма повинна займати все місце на слайді.
• Лінії і підписи повинні бути добре видимі.
Оформлення таблиць
• Таблиці має бути названа.
• Читаність таблиці.
• Шапка таблиці повинна відрізнятися від основних даних.
Комментариев нет:
Отправить комментарий