пятница, 16 октября 2015 г.

Метод проектів у контексті сучасної освіти

          В процесі «навчання - навчання» відбувається постійна взаємодія вчителя і учнів. Вчення, що має яскраво виражену особистісну забарвлення, кожним з учнів здійснюється по-різному: один не може продемонструвати засвоєння знань, інший на основі раніше отриманого досвіду, навпаки, показує феноменальні здібності, а третій засвоїв певний спосіб відносин до предмета і наполегливо «не хоче» вчитися. Не можна заперечувати і особистісне сприйняття (або не сприйняття) вчителя учнем і навпаки, що також, безперечно, впливає на прогрес у навчанні.
Особистісний характер носить і навчання. Передаючи навчальну ін-формацію, вчитель вносить у зміст предмета і сво
є емоційне і ціннісне забарвлення. Незалежно від бажання вчителя у процесі передачі знань беруть участь і його переконання, пріоритети, мотивації, життєві концепції.
Учитель постає всезнаючим оракулом, що обгрунтовує істини, а от процес пізнання і відкриття цих істин часто залишається за рамками навчання. Ось тут-то і виникає проблема необхідності розвитку творчого мислення учнів і як обов'язкова умова реалізації цього на практиці - усунення домінуючої ролі педагога в процесі
набуття знань і досвіду.
Введення в педагогічні технології елементів дослідницької діяльності учнів дозволяє педагогу не тільки і не стільки навчати, скільки допомагати школяреві вчитися, направляти його пізнавальну діяльність. Одним з найбільш розповсюджених видів дослідницької праці школярів в процесі навчання сьогодні є метод проектів.

1 комментарий: